assalamualaikum readers..! welcome to my ♥ Diaries Keyboard ♥ .. siapa yang tak suka,, boleh cepat-cepat pergi dari page ini ok.. siapa yang singgah and nak baca post ini,, terima kasih diucapkan.. actually,, blog nie macam diaries harian aku laa.. juz tak private n semua orang boleh baca.. to you all's,, enjoy read my blog..

Wednesday, May 23, 2012

10 'K' Dalam Persahabatan (2)


Assalamualaikum pembuka bicara.. :)

Selamat pagi, selamat tengahari, selamat petang, selamat malam, selamat tengahmalam, selamat dan selamat pada anda semua yg sedang mmbace blog ini.. topik today, langsung x ada kaitan dengan kucing nak beranak mahupun monyet sedang bercinta.. haha.. :D

ini smbungn post aku smlm.. psal sahabat.. kalau bce post sblom ini,, aku ckp pasal 10 'k' dlm persahabatan rite???? tapi aku just post 2 'k'.. now, smbungnnye.. ada lagi 2 'k' yg aku nk kongsikan dengan readers semua.. baca bawah ini ok.. :)




KEIKHLASAN dapat menjamin sesebuah persahabatan itu mendapat keberkatan dan rahmat daripada Ilahi.Sekiranya kamu tidak ikhlas ketika bersahabat, ia boleh mengundang permusuhan di antara sahabat.Sebaiknya kamu memilih sahabat berdasarkan budi pekertinya,rasa tanggungjawab, keprihatinan dan bukannya semata-mata kerana paras rupa, pangkat atau harta yang dimilikinya.

KESETIAAN terhadap seseorang sahabat mampu memanjangkan lagi ikatan persahabatan walaupun kamu jarang bertemu.Apabila kamu setia terhadap sahabat, kesannya sahabat kamu juga akan sentiasa mengingati apa jua pengorbanan yang telah kamu curahkan kepadanya. Ini kerana kamu sentiasa berada di sisinya tidak kira susah mahupun senang.

p/s: iklas n setia laa anda dlm sebuah ikatan persahabatan.. kawan sejati, sukar di cari ganti.. senyum selalu.. :)

No comments:

Post a Comment