assalamualaikum readers..! welcome to my ♥ Diaries Keyboard ♥ .. siapa yang tak suka,, boleh cepat-cepat pergi dari page ini ok.. siapa yang singgah and nak baca post ini,, terima kasih diucapkan.. actually,, blog nie macam diaries harian aku laa.. juz tak private n semua orang boleh baca.. to you all's,, enjoy read my blog..

Thursday, June 7, 2012

Penanda Cinta

Assalamualaikum READERS yg d kasihi sekalian.. !

entry kali nie about,, emm.. emm.. emmm.. *sila baca tajuk di atas* :)
orait,, dah tahu kan.. entry nie x de kne mengene dengan kekasih,, kekasih gelap,, scandel,, ex boyfriend o sbagai nyer.. hanya ayat n kata2 yg aku petik dri EDITORIAL REMAJA.. nk tau story ni,, read this::


Cinta bukan mengajar kita lemah tetapi membangkitkan kekuatan.Cinta bukan mengajar kita menghinakan diri tetapi menghembuskan kegagahan. Cinta bukan melemahkan semangat tetapi membangkitkan semangat
~ Hamka
Dalam setiap keindahan akan ada mata yang melihatnya. Dalam setiap kebenaran akan ada telinga yang mendengarnya. Dalam setiap cinta akan ada hati yang menerimanya.
~ Ivan Panin



Waktu itu terlalu lambat bagi mereka yang menunggu, terlalu cepat bagi mereka yang takut,terlalu lama bagi mereka yang sedih, terlalu cepat bagi mereka yang bergembira, tetapi bagi mereka yang jatuh cinta, waktu itu abadi.
~ Henry Van Dyke
Hanya ada satu pelita yang dapat kita pegang dan sentiasa menyala di mana-mana jua pun,yang tetap akan menerangi tempat-tempat yang jauh seperti menerangi tempat kita sendiri iaitu rasa cinta dan kasih sayang pada segala yang bernyawa.
~ Innayan Khan
Cinta tidak pernah meminta, ia sentiasa memberi,cinta membawa penderitaan, tetapi tidak pernah berdendam dan tidak pernah membalas dendam. Di mana ada cinta, di situ ada kehidupan, manakala kebencian membawa kepada kemusnahan
~ Mahatma Ghandi


p/s: CINTA 2 satu perasaan yg tak boleh d halang.. jika cinta muncul,, hargai perasaan tersebut.. SMILE.. :)

No comments:

Post a Comment